Numer 1/1998

Archiwum Kwartalnika Medycznego "Okulistyka"
Numer 1/1998

Obraz prawidłowej siatkówki w badaniu metodą optycznej koherentnej tomografii (str. 3) Tadeusz Kęcik, Jan Kasprzak, Dariusz Kęcik, Agnieszka Samsel
Obraz prawidłowej tarczy nerwu wzrokowego w optycznej koherentnej tomografii (str. 6) Tadeusz Kęcik, Jan Kasprzak, Dariusz Kęcik, Agnieszka Samsel
Metody skaningu optycznego w badanichdna oczu (str. 7) Tadeusz Kęcik, Jan Kasprzak, Dariusz Kęcik, Agnieszka Samsel
Objawy oczne w zespole Lyella – opis przypadku (str. 12) Katarzyna Wajs, Ewa Dróbecka Brydak, Anna Górkiewicz-Petkow
Poszukiwanie inhibitorów i symulatorów angiogenezy u chorych na cukrzycę (str. 14) Piotr Skupiński, Ewa Sommer, Małgorzata Filewska, Ewa Barcz, Joanna Brydak-Godowska, Izabella Mencel, Agnieszka Samsel, Marcin Śwituła
Najnowsze poglądy na patogenezę i leczenie środkowej surowiczej chorioretinopatii (str. 17) Piotr Jurowski
Ocena tarczy nerwu wzrokowego u pacjentów z jaskrą prostą przy użyciu skaningowego oftalmoskopu laserowego TopSS (str. 18) Anna Kamińska, Jerzy Szaflik, Justyna Izdebska
Ocena skuteczności i tolerancji leku Vessel Due F u pacjentów z retinopatią cukrzycową, zwyrodnieniem plamki związanym z wiekiem oraz w zakrzepicy żył siatkówki (str. 21) Jerzy Szaflik, Anna Geneja, Anna Kamińska
Ślepota rogówkowa.Przyczyny keratoplastykiwczoraj i dziś (str. 22) Ewa Iwaszkiewicz, Małgorzata Wojnarowska, Justyna Izdebska, Piotr Tesla
Chirurgiczna dekompresja oczodołu w chorobie Gravesa-Basedowa (str. 25) Tomasz Sztarbała,Małgorzata Komorowska-Gruntmeyer
Keratotomia refrakcyjna (str. 27) Małgorzata Komorowska-Gruntmeyer
Atonia źrenicy po zabiegach operacyjnych usunięcia zaćmy (str. 32) Małgorzata Komorowska-Gruntmeyer, Roman Goś, Monika Góralczyk
Postępowanie lecznicze w przypadkach pooperacyjnej hypotonii gałki ocznej (str. 34) Monika Góralczyk,Małgorzata Komorowska-Gruntmeyer, Roman Goś
Zapalenie nerwów wzrokowych w przebiegustwardnienia rozsianego (str. 36) Beata Lenczewska, Janusz Czajkowski
Rola tlenku azotu w regulacji biochemicznych procesów wewnątrzgałkowych (str. 38) Piotr Jurowski