Wydanie specjalne czerwiec 1999

Archiwum Kwartalnika Medycznego "Okulistyka"
Wydanie specjalne czerwiec 1999

Wysoka krótkowzroczność a jaskra – problemy diagnostyczne Maria Hanna Niżankowska
Neuroprotekcja komórek zwojowych siatkówki uszkodzonych w wyniku niedokrwienia, uzyskana poprzez zablokowanie Betaksololem napływu wapnia do komórki. Związek z jaskrą Neville N. Osborne
Zespół rozproszonego barwnika i jaskra barwnikowa. Etiopatogeneza, obraz kliniczny, różnicowanie i leczenie Roman Goś
Podłoże genetyczne zespołu rozproszonego barwnika Maciej R. Krawczyński, Bogna Patelska-Wytyk
Rola akomodacji i mrugania w zespole rozproszonego barwnika Bogna Patelska-Wytyk
Parametry przepływu krwi w naczyniach oczodołu u osób zdrowych; ocena z zastosowaniem ultrasonografii dopplerowskiej Andrzej Ustymowicz, Eugeniusz Tarasów, Jarosław Krejza, Renata Zalewska, Ewa Proniewska-Skrętek
Dopplerowska ocena parametrów przepływu krwi w naczyniach oczodołu u chorych z podwyższonym ciśnieniem wewnątrzgałkowym Andrzej Stankiewicz, Andrzej Ustymowicz, Renata Zalewska, Eugeniusz Tarasów, Jarosław Krejza
Jaskra – powikłanie retinopatii wcześniaków Mirosława Grałek, Anna Niwald
Diagnostyka i postępowanie lecznicze w jaskrze w przebiegu fakomatoz w wieku rozwojowym Mirosława Grałek, Janusz Czajkowski, Ludomir Stefańczyk, Anna Niwald
Przyczynek do diagnostyki i leczenia jaskry w chorobach metabolicznych u dzieci Mirosława Grałek, Stefania Grałek, Janusz Czajkowski, Beata Orawiec, Anna Niwald
Iopidine w połączeniu z blokerami receptorów b-adrenergicznych w leczeniu jaskry pierwotnej kąta otwartego Jerzy Szaflik, Grażyna Broniek